Projekt ustawy to propozycja rządowa. Budowa ma się rozpocząć już w następnym roku i potrwać 4 lata. Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1300 m długości i 5 metrów głębokości, co umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich.

Po wybudowaniu kanału port w Elblągu stanie się piątym portem pełnomorskim w Polsce, po Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku. Dokładne miejsce przekopu nie jest jeszcze ustalone. Jak poinformował w czasie sejmowej debaty wiceminister gospodarki morskiej, pod uwagę wciąż są brane 4 lokalizacje, a umiejscowienie przekopu wskaże firma, która przygotuje dokumentację projektową inwestycji.

Za przyjęciem ustawy głosowało 401 posłów, 9 było przeciw, a 18 wstrzymało się od głosu.

Prawo Ochrony Środowiska
Artykuł pochodzi z programu Prawo Ochrony Środowiska
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami